Tiden går för fort

Satt och  tittade på kort från den dagen och den första veckan då vi hämtade Ninja från Petra & hennes man Mattheu, ( Kan ha stavat namnet fel:) )  Men ja som ni ser detta är bilder från den 20 Sept alltså samma dag som vi hämtade hem vår valp Tomtebolyckans Becca.  Och nu 6 snart 7 månader senare så är hon ganska stor, kändes som om man  tog massa kort när hon va liten men nu när man kollar så tycker man inte att man har tillräckligt med kort från den stunden då hon va så liten. Om det blir valpar på Ninja nån gång i framtiden, så ska jag limma fast kameran i handen så att jag kan  fota precis när som  helst och inte missar dem där små söta och roliga sakerna som händer när dem är så små och inte riktigt har koll på vad dem gör hehe.

I morgon hade jag tänkt åka någon stans där det är lugn och ro och göra lite inkallnings övningar när hon är lös och testa med att gömma lite godis lite här och där och och själv gömma mig bakom lite träd och buskar  så hon får leta lite med, tror jag hon kommer tycka är roligt. =)

 

Pratade precis med min syster i Jönköping som för några veckor sen skaffat sig en liten rottis valp för den delen och som idag fick lite besök av vår pappa och Roxie . Om då när jag va och hälsade på i början av feb så beröttade hos för honom om hur Ninja lekte med hennes valp Dixie och hur Ninja riktigt sprang under stolarna hur smidig och kvick hon var om att hon verkligen skulle passa på Agillity banan men då sa jag  att ja självklart när man såg det den gången så tyckte man ju verkligen att det skulle vara något för henne för satan i gatan va kvick å smidigt hon sick sackade sig bland metallbenen och hukade sig kvikt osv osv. Problemet är ju bara att hon varit så kass i benet så jag har ju inte vågat  göra något som ansträngt för mycket, men jag  ska absolut försöka att små öva lite sånt med henne man kan ställa ut lite koner å så och börja små öva, detta är iaf något jag verkligen hade velat göra med henne, men  det är så mycket man tänker att man ska göra och det tar lite tid att komma till skott med allt, men som sagt mycket har handlat om min oron för hennes ben hittills. Men sånt kommer, man kan testa små stunder och se om det är något hon intresserar sig av.  Jaja många tankar som flyger runt i skallen på mig om saker som jag vill få göra och få gjort nån gång. En spark i röven behöver jag definitivt ibland. höhö.BildBildBildBild

2 tankar om “Tiden går för fort

Lämna en kommentar